Terugblik 11 juni: driedubbelfeest br. Loek

Loek BoschHet is al weer even terug, maar we kunnen nu letterlijk terugblikken op het “driedubbelfeest” van br. Loek, nu er enkele foto’s te tonen zijn.

Op het hoogfeest van de H. Drie-eenheid mochten we vieren dat br. Loek 40 jaar priester, 25 jaar franciscaan en toevallig dit jaar ook nog eens jarig is. ‘Alles Gute kommt in Drei’ (al het goede komt in drieën), zegt de Duitser.

Het feest begon in een volledig gevulde kerk: er waren ruim 200 stoelen bezet met een mooie Eucharistieviering. Tijdens de viering hield br. Loek een indrukwekkende overweging. Daarin gaf hij aan dat hij boven alles de liefde wilde vieren:

“Van die God, die lokt met een oneindige liefde, wil ik vanmorgen zingen: de God die mij kent vanaf mijn ontstaan; ik zou willen zingen van een God die mij in mijn nekvel heeft gepakt; die ik mag vermoeden, steeds weer opnieuw, God-voor-me-uit op de weg die ik mag gaan, zoekend en tastend, twijfelend, onzeker soms, groeiend. Die God is voor mij de reden waarom ik blijf vechten in mijn broederschap voor een centrale plaats van ons samen bidden, noem het maar het contemplatieve deel van ons leven. Die God is de reden dat ik in een steeds meer godvergeten wereld wil blijven getuigen van mijn geloof in zijn Liefde.”
– uit de ‘feestpreek’ van Br. Loek

Franciscus en Clara hadden bij Onze Lieve Heer een goed woordje gedaan, waardoor het feest gelukkig kon worden gezet met vriendelijk (want warm, maar niet te heet) en ‘klaar’ weer in de tuin. Voor alle feestvierders was er een kop koffie en wat lekkers. En voor br. Loek… een lamme hand van het handjes schudden en cadeaus in ontvangst nemen.

De meeste gasten vertrokken na de koffie. Voor de ‘kleine kring’ bleef de tuin de gehele middag nog de feestlocatie. Hoewel, enkelen gingen nog mee met een stadswandeling door Megen. Voor deze speciale gelegenheid was de ‘lofzang op beroemde Megenaren’ uitgebreid met een couplet over br. Loek.

Het feest eindigde met een heerlijk buffet. De inwendige mens kwam niets te kort. De dag was precies zoals hij wezen moest: we vierden Loek, de liefde en de H. Drie-eenheid (ja, voor de gelegenheid in die volgorde 😉 ).

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Met een hartelijke dank aan Ton Janssen voor de foto’s!

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

